30 sierpnia 2012

O moich MEI TAI'ach

Mei Tai jest nosidłem azjatyckim typu miękkiego. Polecany jest do noszenia dzieci samodzielnie siedzących, czyli od ok. 6mies. do... kiedy tylko chce w nim siedzieć bądź wytrzymają to plecy osoby noszącej.
Możliwe jest noszenie na brzuchu bądź plechach (patrz Instrukcja wiązania Mei Tai).

Pierwsze dwa nosidła uszyłam dla mojego syna. Chciałam takowe zakupić ale stwierdziłam, że uszyję je sama - poszperałam w sieci i jakoś poszło. Trwało to straaaaaaaaasznie długo. Trzeba było wykombinować wzór, materiały, ustalić kolejność czynności, itd. Ale radość serca przeogromna :)

Moje nosidła wykonuję z materiałów naturalnych: bawełna, len,. sztruks (to też bawełna). Pasy częściowo wypełniam gąbką (wcześniej była to ocieplina i polar ale teraz wiem, że gąbka lepiej się sprawdza). Długość pasów ramiennych to min. 2m.
Zagłówek również jest usztywniony gąbką w kształcie trapezu lub zaokrąglony (do wyboru).
Poza widocznymi panelami, wewnątrz znajduje się panel z mocnej tkaniny, do którego przyszyte są pasy wielokrotnie (w pajęczynkę) i ściegiem potrójnym.
Kapturek jest przydatny szczególnie gdy dziecko zaśnie będąc na plecach. Wtedy głowa bezwiednie "kiwa" się na boki i do tyłu - dlatego doczepiając go możemy przytrzymać główkę stabilnie. Kapturek przywiązywany jest tasiemkami do szlufek wszytych w zagłówku i mocowany tasiemkami do pasów ramiennych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz